środa, październik 23, 2019
Follow Us
środa, 09 październik 2019 13:43

Sobota dla Polski – Wybieram 590 - 7 grudnia Featured

Written by mat.pras
Rate this item
(0 votes)
Akcję #wybieram590 #sobotadlapolski zapowiedział w trakcie Kongresu 590 premier Mateusz Morawiecki podsumując działania rządu z ostatnich czterech lat, m.in. Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju Akcję #wybieram590 #sobotadlapolski zapowiedział w trakcie Kongresu 590 premier Mateusz Morawiecki podsumując działania rządu z ostatnich czterech lat, m.in. Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju mat.pras

Kampania “Sobota dla Polski - Wybieram 590” ruszy 7 grudnia. Akcja ma na celu zachęcenie Polaków do zakupów towarów których kod kreskowy zaczyna się od liczby 590.

Akcję zapowiedział w trakcie Kongresu 590 premier Mateusz Morawiecki podsumując działania rządu z ostatnich czterech lat, m.in. Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju nakreślił wizję rozwoju gospodarczego kraju na kolejne lata. Podczas wystąpienia szef rządu wyraził nadzieję, że cały system gospodarczy będzie tak skonstruowany od strony regulacyjnej, finansowej i społecznej, aby dobrze służył nie tylko nam, ale przede wszystkim przyszłym pokoleniom.

Wystąpienie Prezesa Rady Ministrów wprowadziło przedsiębiorców i ekspertów do dyskusji panelowej o roli patriotyzmu gospodarczego. Zaproszeni przez Organizatorów Kongresu 590 przedsiębiorcy: Andrzej Goździkowski prezes Zarządu Cedrob, Jan Szynaka prezes Zarządu Szynaka Meble, Ryszard Florek współzałożyciel i prezes Zarządu FAKRO, Przemysław Sypniewski prezes Zarządu Poczty Polskiej, Tomasz Wróblewski partner zarządzający w Grant Thornton oraz Stanisław Tępiński współzałożyciel Grupy Paradyż w ramach panelu Wybieram 590 dyskutowali o roli patriotyzmu gospodarczego w czasach ponadnarodowych korporacji, jako jednego z elementów zdrowego rozwoju społeczeństwa i kraju.

Odpowiedzią na potrzebę edukacji patriotyzmu gospodarczego jest pierwsza ogólnopolska kampania Wybieram590 – Sobota dla Polski, która poprzez ogólnospołeczne uświadomienie ma na celu wyrobienie nawyku identyfikacji źródła pochodzenia produktu – jeśli kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590, możemy być pewni, że produkt jest polski, a decyzja o preferencji go podczas zakupów jest już pierwszym krokiem w budowaniu patriotyzmu gospodarczego i wspierania w ten sposób długofalowego rozwoju polskiej gospodarki.

W ramach wprowadzenia do kampanii Wybieram 590 firma audytorsko-doradcza Grant Thornton na zlecenie Organizatorów Kongresu 590 przygotowała raport, z którego wynika, jak postulowane zmiany zachowań konsumentów wpłynęłyby na kondycję ekonomiczną Polski, a zwłaszcza na budowanie oszczędności krajowych. Gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty kosztem zagranicznych, w polskiej gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie.

Kampania Wybieram 590 została wsparta przez osoby zaufania publicznego i liderów opinii, m.in. aktorów i dziennikarzy. W specjalnym spocie zachęcającym do identyfikowania źródła pochodzenia produktów poprzez kod kreskowy, m.in. Anna Popek, Maciej Kurzajewski, 

Joanna Jabłuczyńska, czy Jacek Lenartowicz zwracają uwagę, jak wiele podczas codziennych decyzji zakupowych możemy dla nasz wszystkich uczynić.

Sobota dla Polski odbywać się będzie co roku w pierwszą kalendarzową sobota grudnia. Ten dzień został ustanowiony podczas Kongresu 590 jako dzień zakupów produktów wytworzonych na terenie Polski. 

- Sobota dla Polski ma szansę zbudowania oddolnie – społecznie świadomości oferty i usług rodzimych producentów, lokalnych sklepów i punktów usługowych. Dzięki zbudowaniu społecznego zaangażowania – osoby włączające się w akcję zyskują możliwość „upolowania” w okresie przedświątecznym nie tylko ciekawej oferty, ale też poszerzenia swojej wiedzy o skali produktów wytwarzanych w Polsce – mówi Łukasz Oprawski, prezes Kongresu 590.

Lokalni przedsiębiorcy oraz rodzimi sieciowi sprzedawcy dzięki spójnej identyfikacji i hashtagowi w social mediach #wybieram590 i #sobotadlapolski zyskają możliwość zakomunikowania swojego udziału w akcji i promowania dnia z polskimi produktami. Kampania Wybieram590 – Sobota dla Polski zostanie wsparta ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjną, która rozpocznie się przy wsparciu i udziale kluczowych polskich firm i instytucji w listopadzie.