Pawilon Polski na Expo odwiedziło ponad 8 milionów potwierdzając tym samym, że prezentacja Polski spotkała się z wyjątkowym zainteresowaniem Chińczyków. W czasie trwania wystawy w Pawilonie odbywały się liczne wydarzenia promujące współpracę gospodarczą oraz różnorodne wydarzenia kulturalne. Koncerty polskich wykonawców zbierały szeroką publiczność podczas występów na centralnej scenie Europe Square. Projekt Pawilonu Polskiego oraz aktywny i profesjonalny styl promocji odbiły się szerokim echem w mediach chińskich – Polska ekspozycja była tematem wielu reportaży telewizyjnych oraz publikacji prasowych. Warto podkreślić, iż polski pawilon zostanie ujęty w scenariuszu oficjalnego filmu dokumentalnego przygotowywanego przez organizatorów EXPO 2010. Nasza „wycinanka" stała się jednym z rozpoznawalnych symboli Expo 2010.
- To jest nagroda będąca uznaniem dla profesjonalizmu w tworzeniu nowoczesnego oblicza Waszego kraju, czyli szczególnie cenne wyróżnienie. Polska jest coraz aktywniejsza gospodarczo, Polska była również aktywna w czasie Wystawy Światowej – powiedział w rozmowie z szefem WPHI Pan Sun Quan Sheng – główny wydawca specjalistycznego miesięcznika „New Marketing" i jeden z jurorów konkursu.
Pan Qin Shuo, prezes China Bussines News oraz wiceprezes Shanghai Media Group, otwierając ceremonię wręczenia nagród powiedział że „Expo to wydarzenie, które było doskonałą platformą promocji i marketingu. Nagrody Marketing Awards reprezentują oraz potwierdzają wysoki poziom marketingu promocyjnego wyróżnionych uczestników oraz udany dobór elementów promocyjnych zgodny z wartościami prezentowanymi na Expo i z hasłem przewodnim Wystawy".
Nagroda przynanana przez organizatorów EXPO 2010 oraz CBN to niewątpliwie bardzo cenne wyróżnienie. CBN to wpływowy koncern medialny reprezentowany przez opiniotwórcze media: CBNTV, CBN dziennik, CBN tygodnik, CBNRadio, portal internetowy CBN.com, CBNforum, CBNResearch. CBN to część Szanghajskiej Grupy Medialnej (Shanghai Media Group). Majątek SMG jest oceniany na poziomie 11,7 miliardów RMB, firma zatrudnia około 5,200 pracowników. SMG jest obecnie na etapie aktywnej ekspansji oraz rozwoju biznesu związanego z marką oraz innowacjami.
Rozmowy z członkami komisji konkursowej jak i przedstawicielami nagrodzonych pawilonów potwierdziły, iż ekspozycja naszego kraju wyróżniała się nie tylko atrakcyjnością bryły pawilonu, ale również wyjątkową aktywnością promocyjną naszego kraju w zakresie gospodarki i kultury. Laureaci nagród podkreślali ponadto perfekcyjną organizację Expo 2010 przez chińskich gospodarzy, co przy liczbie ponad 70 milionów zwiedzających miało szczególnie istotne znaczenie.
{jumi [*6]}