poniedziałek, grudzień 05, 2022
Follow Us
poniedziałek, 18 styczeń 2016 13:31

Patriotyzm, który się opłaca

Napisane przez Marek Przybylski
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

W pierwszej edycji konkursu „Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu", przygotowanego przez Fundację Patriotyzmu Gospodarczego oraz redakcję dziennika „Rzeczpospolita", Jeronimo Martins Polska – właściciel sieci sklepów Biedronka – wyróżniony został w kilku kategoriach jako jedna z najbardziej patriotycznych firm w Polsce.

JMP jest według kapituły konkursu „Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu" jedną z najbardziej patriotycznych wśród dużych spółek, a z liczbą etatów w 2014 r. na poziomie ponad 52 tys. także największym pracodawcą zestawienia. Spółka uplasowała się również na 4. miejscu w rankingu największych płatników podatku dochodowego. Tylko za 2014 r. firma zapłaciła podatki w wysokości ponad 481 mln zł, w tym podatek CIT w wysokości ponad 275 mln zł, a za okres 2010-2014 na rzecz skarbu państwa odprowadziła zobowiązania podatkowe i publicznoprawne o wartości ponad 3,2 mld zł.

Właściciel sieci Biedronka zajął także pierwsze miejsce w zestawieniu firm, które najwięcej wydają na działalność prospołeczną. Wydatki z tego tytułu w 2014 roku sięgnęły 32 410 tys. zł. W tej kategorii kapituła doceniła m.in. projekt letnich projekcji filmowych w miejscowościach turystycznych - „Kino z Biedronką" czy wsparcie potrzebujących poprzez przygotowywane paczki, a także pomoc w przygotowaniu Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego Caritas „Bądźmy razem".

Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu to konkurs, w którym kapituła wyróżnia najbardziej patriotyczne firmy, stosując jako kryterium kwotę zapłaconych w Polsce podatków, wzrost zatrudnienia, wydatki na rozwój czy działalność charytatywną.

a