piątek, maj 20, 2022
Follow Us
środa, 13 styczeń 2016 12:26

Sieć partnerem I Narodowego Kongresu Żywieniowego Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Sieć partnerem I Narodowego Kongresu Żywieniowego fot. Biedronka

Popularna sieć sklepów znalazła się wśród partnerów I Narodowego Kongresu Żywieniowego organizowanego przez Instytut Żywności i Żywienia 20 stycznia br. w Warszawie.

Dla uczestników kongresu Biedronka przygotowała prezentację artykułów prozdrowotnych ze swej oferty. To kolejna forma długoletniej współpracy między Biedronką a IŻŻ, która ma na celu rozwijanie jakości oferowanych produktów.

I edycja Narodowego Kongresu Żywieniowego, organizowanego przez Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dra med. Aleksandra Szczygła, odbędzie się pod hasłem „Żywność i żywienie w prewencji i leczeniu chorób – postępy 2016”. W ramach obrad eksperci IŻŻ zaprezentują najnowsze wyniki badań w nauce o żywieniu, m.in. na temat jego wpływu na długość życia Polaków na przestrzeni lat. Przedstawią także aktualne zalecenia żywieniowe i modele spożycia żywności, ujęte w postaci nowej piramidy żywienia.

Sieć Biedronka od lat podejmuje wiele działań na rzecz promocji zdrowego stylu życia i dobrego odżywiania się, co znajduje odzwierciedlenie także w jej ofercie. Zgodnie z rekomendacjami IŻŻ, sieć sklepów Biedronka kolejny już rok poddaje reformulacji produkty marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, m.in. poprzez: obniżenie zawartości tłuszczu, eliminację tłuszczy nasyconych i trans, redukcję zawartości soli i cukru, przy jednoczesnym utrzymaniu walorów smakowych produktów. W 2015 r. udoskonalono skład 45. produktów będących w stałej ofercie sieci.

W ramach I Narodowego Kongresu Żywieniowego sieć przygotowała swoje stoisko, na którym będą prezentowane produkty dla osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi, m.in. powstałe z najwyższej jakości owoców i warzyw produkty z linii Vital fresh, artykuły niskokaloryczne z oferty „kcalculation - licz kalorie!” czy produkty spożywcze rekomendowane przez Instytut Matki i Dziecka.

Początek wspólnych działań sieci Biedronka z Instytutem Żywności i Żywienia sięga
2009 roku. W ramach tej współpracy w sklepach sieci dwukrotnie, w 2013 r. i 2015 r., zorganizowana została akcja edukacyjna „Czytaj etykiety”, prowadzona w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Celem tej akcji jest nauczenie konsumentów poprawnego interpretowania informacji podanych na etykietach produktów spożywczych, a tym samym podejmowania racjonalnych decyzji żywieniowych. Wiosną br. również w ramach współpracy przygotowany został folder tematyczny z prozdrowotnymi wskazówkami pt. „Wiesz, co jesz”, a latem wprowadzona została nowa linia własna produktów spożywczych „kcalculation - licz kalorie!”.

Więcej informacji na temat wydarzenia znaleźć można na stronie internetowej: www.kongres-zywieniowy.waw.pl.

a