Pierwsza polska edycja Wines of Portugal Tasting odbędzie się w hotelu InterContinental Warszawa.
- To kolejne wydarzenie, po organizowanym w maju cyklicznym Tygodniu Portugalskim „Flavours of Portugal”, podczas którego promujemy Portugalię w Polsce. Targi Win Portugalskich będą świetną okazją dla polskich profesjonalistów z branży winiarskiej, aby w jednym miejscu spotkać producentów szlachetnych win z całej Portugalii, pogłębić swoją wiedzę na temat tego rynku i nawiązać relacje biznesowe – mówi Wojciech Baczyński, Sekretarz Generalny PPCC.
Portugalskie wina powstają z odmian, które nie występują w żadnym innym miejscu na świecie. Choć Portugalia jest małym krajem, charakteryzuje się szerokim wachlarzem mikroklimatów. Dzięki temu portugalskie wina są różnorodne stylistycznie, doskonałe zarówno w łączeniu z jedzeniem, jak i solo. Dzięki 250 odmianom winorośli w Portugalii produkowane są różnorodne wina białe, czerwone i różowe, charakterystyczne dla poszczególnych regionów, których jest 14. Niektóre z najbardziej znanych unikalnych odmian to: Alvarinho, Arinto, Encruzado i Fernão Pires (odmiany białe) oraz Baga, Castelão, Touriga Franca, Touriga Nacional, Trincadeira i Aragonez. (odmiany czerwone).
Ogromna różnorodność portugalskich odmian i charakterystyczna kwasowość win sprawia, że stanowią one wyjątkowe dopełnienie wszelkich potraw. Nie ma na świecie dania, do którego nie można by dobrać portugalskiego wina. W Portugalii tradycja winiarska ma już 4000 lat – tak długie doświadczenie jest gwarantem bezpieczeństwa. Nowe pokolenia portugalskich winiarzy łączą tradycję z dynamiczną nowoczesnością. Wina portugalskie zdobywają uznanie na światowych rynkach wina: najwyższa jakość sprawia, że w konkursach międzynarodowych 8 na 10 win portugalskich zostaje nagrodzonych.
Podczas degustacji zostaną zaprezentowane wina następujących producentów: Adega Ponte De Lima, Casa Agricola Alexandre Relvas , Casa Santos Lima - Companhia Das Vinhas, Companhia Das Quintas, Cortes De Cima, Dão Sul – Sociedade Vitivinícola, Esporão, Ewine, Fiuza & Bright, João Portugal Ramos Wines, João Teodósio Matos Barbosa& Filhos, José Maria Da Fonseca Vinhos, Luís Pato, Mouchão, Niepoort Vinhos, Quinta Da Alorna, Quinta Da Murta – Bucelas, Quinta De Curvos, Quinta Do Crasto, Rozès, Soalheiro, Soc. Agrícola Casal De Ventozela, Wines And Winemakers By Saven.
Agenda wydarzenia:
10.00 – 11.30 – Degustacja komentowana (Masterclass) szlachetnych win portugalskich dla profesjonalistów
12.00 – 13.30 – Degustacja komentowana (Masterclass) szlachetnych win portugalskich dla profesjonalistów
14.30 – 16.30 – Degustacja szlachetnych win portugalskich dla profesjonalistów
17.00 – 20.00 – Degustacja dla publiczności.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) została utworzona w 2008 r. w Warszawie z inicjatywy prywatnej. PPCC ma na celu promocję dwustronnych stosunków gospodarczych pomiędzy Polską, Portugalią i krajami portugalskojęzycznymi oraz zachęcanie portugalskich inwestorów do inwestycji w Polsce i vice versa. Izba Gospodarcza oferuje pomoc dla przedsiębiorców w zakresie nawiązania kontaktów handlowych, wsparcie prawne, szukanie partnerów biznesowych, organizację misji handlowych, seminariów oraz konferencji. PPCC jest złożona z polskich firm z kapitałem portugalskim oraz innych polskich i międzynarodowych firm, utrzymujących relacje gospodarcze na rynku portugalskim. Prezesem Zarządu PPCC jest Pedro Pereira da Silva, Chief Operations Officer Grupy Jeronimo Martins oraz Country Manage na Polskę.
ViniPortugal to Profesjonalne Zrzeszenie Portugalskie Przemysłu Winiarskiego, które zarządza marką „Wines of Portugal (Portugalskie Wina)”. Jego głównym celem jest promowanie wizerunku Portugalii jako kraju produkującego wina najwyższej jakości. Zrzeszenie ViniPortugal, założone w 1997 roku jako organizacja non-profit, grupuje czołowe organizacje reprezentujące handel (ANCEVE i ACIBEV), producentów (FENAVI, FEVIPOR), spółdzielnie winiarskie (FENADEGAS), gorzelnie (AND), rolników (CAP) i regiony winiarskie (ANDOVI). Dzięki ViniPortugal marka „Wines of Portugal” jest stale obecna na 4. kontynentach oraz 11. rynkach strategicznych. Dzięki rocznym nakładom w wysokości 7 mln euro, ViniPortugal przeprowadza co roku ponad 100 akcji promocyjnych z udziałem około 350. krajowych producentów wina.