poniedziałek, lipiec 15, 2024
Follow Us
środa, 27 maj 2015 15:56

Hazelnut Award Contest Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Hazelnut Award Contest fot. sxc.hu

Jeden ze światowych liderów rynku słodyczy ogłosił konkurs dla naukowców na najlepszy projekt z zakresu badań i innowacji w uprawie orzechów laskowych. Łączna wartość nagród w „Ferrero Hazelnut Award Contest” firmy Ferrero Hazelnut Company z Grupy Ferrero wyniesie 160.000 euro.

Zostaną one przyznane autorom trzech projektów, które uzyskają najwyższą ocenę, według kryteriów innowacyjności, zrównoważonego i trwałego rozwoju oraz łatwości realizacji. Najlepszy projekt otrzyma na swą realizację nagrodę w wysokości 150.000 euro, autorzy projektów sklasyfikowanych na drugim i trzecim miejscu - po 5.000 euro.

Uczestnicy konkursu – doktoranci i pracownicy naukowi uczelni, instytutów naukowo-badawczych i innych placówek non profit – będą mogli wybrać jeden spośród czterech konkursowych tematów: racjonalizacja, innowacja, zrównoważony rozwój i nowe strategie uprawy orzechów laskowych, i w oparciu o wybrany temat opracować i przedstawić swój projekt dotyczący realizacji badań lub wdrożenia konkretnych rozwiązań.

Oceną złożonych projektów zajmie się niezależna, zewnętrzna komisja naukowa, powołana przy Uniwersytecie Katolickim Sacro Cuore w Piacenzy, a jej pracami kierować będzie profesor Lorenzo Morelli, dziekan Wydziału Nauk Rolniczych, Żywieniowych i Środowiskowych.

Poza tym, w ramach stoiska Ferrero przygotowanego na światową wystawę Expo Milano 2015, gdzie prezentowane są nasze inicjatywy z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu, autorzy trzech najlepszych projektów otrzymają dodatkowo „Special Award package”, pakiet obejmujący udział w ceremonii rozdania nagród, która odbędzie się w połowie września na terenie wystawy, dodatkowy dzień pobytu na Wystawie Światowej, a także możliwość zwiedzenia zakładu Ferrero w Albie (CN) oraz kilku pobliskich plantacji i zakładów wstępnie przetwarzających orzechy laskowe.

Nagroda ta jest kolejnym potwierdzeniem stałego zaangażowania Grupy Ferrero w dążenie do najwyższej jakości i innowacyjności, a także nieustannego poszukiwania zrównoważonych rozwiązań w zakresie rolnictwa przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego.

Szczegóły konkursu znajdują się na stronie internetowej pod adresem www.hazelnutcompany.ferrero.com. Termin składania projektów upływa 30 czerwca br.

Na stronie internetowej znajdują się wszelkie informacje dotyczące zasad opracowania, procedury zgłoszenia i formy przesłania gotowego projektu.

Ferrero Hazelnut Company, powstała na początku 2015 r., łączy w ramach jednej jednostki całość działalności związanej z uprawą i wykorzystaniem orzechów laskowych: uprawa prowadzona w gospodarstwach rolnych Ferrero, współpraca z rolnikami zainteresowanymi uprawą tego surowca, badania i projekty agronomiczne, zaopatrzenie, przetwórstwo przemysłowe, sprzedaż produktów i półwyrobów na bazie orzechów laskowych. Spółka działa w wielu krajach świata: Włochy, Turcja, Chile, Australia, RPA, Kanada, Hiszpania, Wlk. Brytania, Serbia i inne. Misją Ferrero Hazelnut Company jest rozwijanie branży orzechów laskowych w skali ogólnoświatowej i promowanie najlepszych wzorców w zakresie innowacyjności, dobrych praktyk rolniczych i zrównoważonego rozwoju w środowisku lokalnym.  Bliższe informacje dostępne są pod adresem: www.hazelnutcompany.ferrero.com

Ferrero rozpoczęło swoją działalność w Albie, niewielkim miasteczku we włoskim Piemoncie, w 1946 roku. Dziś skonsolidowane obroty firmy sięgają ponad 8 mld euro. Ferrero to jeden z liderów produkcji słodyczy i trzecia grupa w skali świata, jeśli chodzi o rynek produktów czekoladowych. Grupa Ferrero zatrudnia ponad 34.000 pracowników w 53 krajach. Posiada 20 zakładów produkcyjnych na całym świecie, z czego 3 stanowią Przedsiębiorstwa Społeczne Ferrero działające w Afryce i w Azji, natomiast 9 to gospodarstwa rolne. Produkty Ferrero są obecne i sprzedawane na rynkach ponad 160 krajów świata i na wielu z nich zyskały trwałe miejsce w zbiorowej świadomości i zwyczajach żywieniowych konsumentów, którzy przywiązanie do nich przekazują z pokolenia na pokolenie, traktując je jako ikony kultury. Ważnym elementem kodu genetycznego Ferrero jest także odpowiedzialność społeczna. Świeżość i wysoka jakość produktów, staranny dobór najlepszych surowców, trwałe i zrównoważone praktyki rolnicze oraz stale prowadzone badania nad rozwojem i innowacyjność to tylko niektóre z elementów, będących kluczem do sukcesu Ferrero. Poza tym firma nieustannie inwestuje w społeczności lokalne, poprzez działalność Fundacji Ferrero, Przedsiębiorstwa Społeczne Ferrero a także program Kinder+Sport. Bliższe informacje dostępne są pod adresem: www.ferrero.com

a