wtorek, kwiecień 23, 2024
Follow Us
środa, 28 maj 2014 13:40

Kolejny raz w gronie najsilniejszych marek Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
od lewej: Monika Kowalewska, Project Director Superbrands Polska i Jakub Cichecki, Dyrektor marketingu Jeronimo Martins Polska S.A. od lewej: Monika Kowalewska, Project Director Superbrands Polska i Jakub Cichecki, Dyrektor marketingu Jeronimo Martins Polska S.A. fot. K. Rainka

Popularna sieć po raz kolejny została uhonorowana nagrodami w prestiżowym konkursie Superbrands, potwierdzając tym samym swoją przynależność do grona najsilniejszych marek w Polsce.

W tym roku marka Biedronka okazała się liderem w kategorii „Sieci sklepów spożywczo-przemysłowych” oraz po raz kolejny zyskała uznanie konsumentów w kategorii „Created in Poland”. Nagrody Superbrands to wyróżnienia przyznawane firmom i instytucjom za zaangażowanie w budowanie silnej pozycji marki, zarówno w wymiarze gospodarczym, jak i emocjonalnym. Pomysłodawcą programu jest światowa organizacja Superbrands Ltd., której celem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach lokalnych.

 

W obecnej, ósmej edycji konkursu na liście ocenianych marek znalazło się ponad 2000 brandów konsumenckich w 26 kategoriach, które przeszły dwuetapowy Proces Certyfikacji. W badaniu konsumenckim, przeprowadzonym we wrześniu 2013 roku na próbie 15 000 respondentów, konsumenci oceniali znajomość marek, wskazywali, czy poleciliby je innym oraz odpowiadali na pytanie o rolę, jaką w ich życiu odgrywa dana marka. Następnie oceny dokonywali eksperci Rady Marek Superbrands, czyli specjaliści z dziedziny marketingu, komunikacji i budowania świadomości marek.

Biedronka została doceniona także bezpośrednio przez konsumentów, zdobywając tytuł „Created in Poland” przyznawany markom stworzonym w Polsce. W ocenie respondentów kluczowe były znajomość marki oraz deklarowana skłonność do ich polecenia.

Gala wręczenia nagród odbyła się 27 maja br. w Warszawie, nagrodę w imieniu firmy odebrał Jakub Cichecki, dyrektor marketingu Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka.

Wartość i popularność marki Biedronka potwierdzają także inne wyróżnienia, w tym m.in. trzykrotny tytuł Marki Godnej Zaufania, przyznawany w badaniu konsumenckim magazynu „Readers' Digest” oraz trzecie miejsce w rankingu Najcenniejsze Polskie Marki 2013, przygotowywanym przez redakcję „Rzeczpospolitej”.

a