Hasłem przewodnim tegorocznej kampanii 1% Fundacji Dbam o Zdrowie były „Wybory 2010”, jednak prezentowane w konkursie reklamy z takim hasłem, do znanych wszystkim plakatów wyborczych, nawiązywały jedynie stylistyką. Organizatorzy kampanii 1% Fundacji Dbam o Zdrowie, w taki oto niecodzienny sposób próbowali, przypomnieć o trudnych wyborach, przed jakimi stają przeważnie osoby starsze. Często żyjące z bardzo niskich emerytur wielokrotnie muszą wybierać pomiędzy uregulowaniem czynszu czy kupnem jedzenia zamiast niezbędnego leku - bo na wszystkie te podstawowe rzeczy po prostu ich nie stać. Wagę problemu obrazują liczby. Blisko cztery mln Polaków nie kupuje lekarstw z powodu ciężkiej sytuacji finansowej. Co trzeci Polak nie realizuje recept, co oznacza, że nie rozpoczyna lub nie kontynuuje leczenia zaleconego przez lekarza. Medycy alarmują, że przerwanie kuracji lekowej często jest przyczyną wielu poważnych chorób. W wyniku takiej sytuacji wiele osób jest zmuszonych kontynuować dalsze leczenie w szpitalu.
W odpowiedzi na ten problem w 2007 r. z inicjatywy farmaceutów Aptek Dbam o Zdrowie i dzięki zaangażowaniu Polskiej Grupy Farmaceutycznej powstała Fundacja Dbam o Zdrowie. Organizacja postanowiła zmierzyć się z niezauważanym dotąd poważnym problemem społecznym jakim jest niewykupywanie leków przez Polaków oraz utrudnionym dostępem do farmaceutyków spowodowanym trudną sytuacją życiową i materialną. Fundacja przekazuje pomoc w postaci specjalnych kart „Podaruj Zdrowie”, za które beneficjenci mogą zakupić w aptekach potrzebne leki i artykuły medyczne. Jest to gwarancją, że przekazana pomoc zostanie wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem, tj. na dofinansowanie zakupu leków.
{jumi [*9]}